Порівняльне оцінювання впливу міського громадського транспорту на урбоекосистему міста
DOI:
https://doi.org/10.20535/EHS.2021.233208Ключові слова:
громадський транспорт, автобус, тролейбус, енергоефективність, парникові гази, викиди, урбоекосистема, забрудненняАнотація
За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), забруднення повітря є одним з основних факторів ризику для здоров’я, пов’язаних із навколишнім середовищем. За оцінками ВООЗ, близько 91% світового населення проживає в районах, де рівень забруднення перевищує значення, встановлені в рекомендаціях щодо якості повітря, а 4.2 мільйони випадків смерті у світі щороку пов'язані саме з забрудненням повітря. Наявність шкідливих речовин в атмосфері призводить до збільшення кількості захворювань і тяжкості перебігу таких хвороб як інсульт, хвороби серця і рак легенів, а також гострих і хронічних респіраторних захворювань, включаючи астму. Частка автомобільного транспорту у викидах шкідливих речовин становить 90%, у тому числі: 94% – у викидах оксиду азоту, 92% – у викидах оксиду вуглецю, 90% сажі, 75% викидів метану та неметанових органічних сполук, 70% викидів діоксиду сірки, 62–65% викидів діоксиду азоту. У викидах парникових газів частка автомобільного транспорту зросла з 40,2% у 1990 р. до 84,5% у 2011 р. і за прогнозами буде й далі збільшуватись.
Очевидно що особистий транспорт має набагато меншу ефективність перевезення людей, тому постає питання вибору громадського транспорту для міста. У великих містах на кшталт Києва існує багато видів громадського транспорту, але вони також створюють викиди парникових газів. Найкращою заміною особистого автомобілю є автобуси та тролейбуси. Перші можуть проходити будь-які маршрути, що можуть знадобитися жителю міста, другі потребують для пересування спеціальної інфраструктури, яка не є настільки ж дорогою як для рельсового транспорту. Так як половина енергії в Україні виробляється на ТЕС, більша частина яких є газовими, то тролейбуси створюють викиди парникових газів не у своєму двигуні, а за містом.
У роботі розглянуто енергетичну ефективність та рівень викидів тролейбусів і автобусів, які знаходяться у експлуатації депо міста Київ. Також створено рекомендації для влади міста з приводу покращення екологічності технопарку.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Ольга Піскун , Юлія Яковенко , Назарій Козачок, Анастасія Постнікова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.