ПІДВИЩЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ШЛЯХОМ ЗАМІНИ ТРАДИЦІЙНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/EHS2710-3315.2025.331926

Ключові слова:

електромобілі, оцінка життєвого циклу, декарбонізація, акумуляторні батареї, парникові гази, екологічна безпека, циркулярна економіка

Анотація

У цьому дослідженні розглядаються переваги екологічної безпеки та сталого розвитку, які можуть бути досягнуті шляхом заміни транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) на акумуляторні електромобілі (БЕМ) у національному масштабі. Надається комплексна оцінка життєвого циклу БЕМ, що охоплює етапи видобутку сировини, виробництва, використання та завершення терміну служби. Ключові переваги електромобілів з електричним живленням  розглядаються з точки зору пом'якшення зміни клімату, оскільки БЕМ викидають приблизно вдвічі менше парникових газів, ніж аналогічні ДВЗ, з подальшим їх скороченням в разі декарбонізації мереж. Переваги для здоров'я людини включають значне покращення якості міського повітря завдяки нульовим викидам вихлопних газів та зменшенню шумового забруднення в умовах низьких швидкостей. У роботі також аналізується вплив на екосистеми: зазначається, що перенесення забруднюючих речовин на стадії використання БЕМ — від вихлопних газів до електростанцій — зазвичай призводить до чистих екологічних вигод, хоча електроенергія, що залежить від вугілля, може підвищити токсичні впливи на довкілля та рівень еутрофікації водойм. Стратегії циркулярної економіки — повторне використання акумуляторів, переробка матеріалів та проєктування з урахуванням сталого розвитку —  можуть значно пом'якшити вплив електромобілів на навколишнє середовище. Комплексне використання відновлюваної енергії для заряджання разом з циркулярними підходами максимізує можливості зміцнення екологічної безпеки від впровадження електромобілів. Отже, заміна транспортних засобів з ДВЗ на БЕМ суттєво знижує національні екологічні ризики від транспорту, за умови, що підтримуюча політика забезпечує чисту електроенергію та надійну інфраструктуру переробки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-10