ПІДВИЩЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ШЛЯХОМ ЗАМІНИ ТРАДИЦІЙНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ЕЛЕКТРОМОБІЛЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.20535/EHS2710-3315.2025.331926Ключові слова:
електромобілі, оцінка життєвого циклу, декарбонізація, акумуляторні батареї, парникові гази, екологічна безпека, циркулярна економікаАнотація
У цьому дослідженні розглядаються переваги екологічної безпеки та сталого розвитку, які можуть бути досягнуті шляхом заміни транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) на акумуляторні електромобілі (БЕМ) у національному масштабі. Надається комплексна оцінка життєвого циклу БЕМ, що охоплює етапи видобутку сировини, виробництва, використання та завершення терміну служби. Ключові переваги електромобілів з електричним живленням розглядаються з точки зору пом'якшення зміни клімату, оскільки БЕМ викидають приблизно вдвічі менше парникових газів, ніж аналогічні ДВЗ, з подальшим їх скороченням в разі декарбонізації мереж. Переваги для здоров'я людини включають значне покращення якості міського повітря завдяки нульовим викидам вихлопних газів та зменшенню шумового забруднення в умовах низьких швидкостей. У роботі також аналізується вплив на екосистеми: зазначається, що перенесення забруднюючих речовин на стадії використання БЕМ — від вихлопних газів до електростанцій — зазвичай призводить до чистих екологічних вигод, хоча електроенергія, що залежить від вугілля, може підвищити токсичні впливи на довкілля та рівень еутрофікації водойм. Стратегії циркулярної економіки — повторне використання акумуляторів, переробка матеріалів та проєктування з урахуванням сталого розвитку — можуть значно пом'якшити вплив електромобілів на навколишнє середовище. Комплексне використання відновлюваної енергії для заряджання разом з циркулярними підходами максимізує можливості зміцнення екологічної безпеки від впровадження електромобілів. Отже, заміна транспортних засобів з ДВЗ на БЕМ суттєво знижує національні екологічні ризики від транспорту, за умови, що підтримуюча політика забезпечує чисту електроенергію та надійну інфраструктуру переробки.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Валерія ВЕМБЕР, Тетяна ШАБЛІЙ, Олена ГЛУШКО, Тимур БЕРЛИМ

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
